lördag 20 juli 2013

Växthusdrömmar

Sitter ute på altanen och surfar runt till fågelkvittret i våran trädgård. Häromdagen drömde vi om att bygga ett växthus själva men har nu insett att det är mycket jobb med detta. Så idag surfar jag runt på olika företags sidor där dom säljer växthus.
Vad har ni för växthus, märke, storlek och syfte?? Tips och råd emottages gladerligen....

Jag är runt på dessa sidor och tittar....
Springer runt med måttband och mäter här och där....
Det ska vara över 10 kvm men max 12,151 kvm så länge vi har lekstugan kvar....gärna med möjlighet till att förvara trädgårdsredskap. Och naturligtvis ska det finnas plats för både odling och ett litet bord med två till tre stolar.....
Gjuten platta, trägolv, plattor eller tegel. Ej enbart jord eller gräs. Har tänkt odla i större kärl. Träramar där det går att ta ut jorden lättare än i en fast bänk. Plats för vattentunna för värmeutjämning.
Hur har ni fäst era växthus i marken? Mur, nergrävd, frostfritt, trätrall, träram etc.,
Nä nu ska jag ta mig en trädgårdsrunda innan familjen vaknar till!
Så här vill mannen min att muren ska se ut>>>at hildashem.se
Lite tips på anläggandet av grunden från Swedish greenhouse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar