söndag 14 juli 2013

Morgonrunda i trädgården

Passade på när resten av familjen låg och sov....ja en del sover fortfarande. Men jag vart uppe runt 06.30.
På med kläder och smyga ut....
Vid våran finentré har vi den här fina Begonian som jag fått av min mamma. Knölen tas in på hösten och förvaras frostfritt. Men först får den torka lite och sen borstas ren precis som man gör med dahlior.

Har byggt upp ett enkelt land på våran bergshäll.

Citronmelissen har bebisar i hallonlandet...tur det för moderplantan är nästan obefintlig.

Clematis Fusca inköpt på Växtmarknad i Rångedala av Ester ;)

Här finns en dubbel rödsippa som vi fått av sonens farmor i Västervik den är så mörk att den knappt syns på bild.

Vid våran entreportal så har jag satt en vit klätterros, röd rosenböna, luktärt samt fjärilskrasse.

Här är en flocknäva från min mamma.

Doftande guldorange penseer...

"Gubbens ros" från min gamla kolonilott vid Öresjö.

Favoriten Hosta

Japansk lönn "Garnet"

Smulgubben Sara.....

Smulgubben med en renkel (miniplommon) från Västervik.

Flis i gångarna på hallonterassen.

Köksträdgården.

Välkomstkrukan vid våran familje entre...

Lilja "Ryndal" i knopp....

Chiliplantor på avhärdning....växer numera i hinkar på stora altanen.

Ljusblå riddarsporre från Majje.

Luftlök från Västervik.

Luktviol...


Morotsodling i liten pallkrage med sand....
Rosen New Dawn....

Ormöga.....

 



Lysmachian hänger över odlingslådan...

Lilla Altan med Hortensian som jag fick i Mors dags present. Ska snart planteras på plats i något land.

Pingst och påskliljor i Vikingagraven....

Pionen Coral Charm.

Plymspirea från Glad....

Praktlysing.

Praktstenört.

Purpurklätt.

Regnvattentunna en av tre

Tulpaner i paradlandet

Renkelträd från "farmor"

Ros The Fairy

 Klätterros Rosanne....taget namn....

Rosenvial

Solros

Squash

hallonterassens övre del mot häcken

Björnbär Thornless Evergreen

Tremastarblomma

Tulpaner från Tradera



Rosa vallmo

Vedförvaring vid Paradlandet

Vit akleja

Vit doftande pion

Vit Julros från förra vintern

Blå och vitsippa från Västervik.....

Vit Oregano

Vit plister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar