lördag 9 februari 2013

Ja det var ju fint...

det hade jag glömt att det var såååå snyggt med rosenbönan på altanen. Det måste jag så i år oxå...har gamla frön kvar som jag hoppas gror men ska för säkerhetsskull köpa lite nya oxå.


 
Ser så frodigt grönt ut. Ska satsa på mycket grönt på altanen och starka blomfärger. Här nedanför är det en bild från västervikscampingen "Lysingsbadet" det är en snirklig gräsgång med lite längre gräs på sidan. Jag tänkte mig något sådant där jag kan ha lökväxter i gräset som tillåts växa sig lite högre än den snirkliga gången.


På campingens golfbana fanns även rinnande vatten i en grund bäck som ledde ner till en damm. Jag drömmer ju om vatten i trädgården. Tyvärr har jag ju bara en murarbalja med en näckros i.

Kanske vore nåt med nån slags bäck som avrinning under vinterhalvåret där vi brukar ha våran vattentunna. Tänke mig ett våtparti med en liten grund damm med en kanske lite djupare del för min mininäckros. Men det var drömmar det.....som kanske nån gång blir verklighet.


 


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar