lördag 21 augusti 2010

Våran Trädgårdsblogg


Ja våran trädgård är ifrån 1988 men så länge har varken jag eller min sambo brukat den. Han och hans förra fru köpte huset -95 tror jag och själv har jag bara vart här sedan Augusti 2008.
Det fanns inte så många land här när jag anlände till min glädje. Nu kan jag själv planera rabatterna tillsammans med sambon, ja det är väl jag som bestämmer mest på den fronten. Försöker inspirera honom och han tycker faktiskt att det blir roligare och roligare.
Ja vad har då hänt på dessa två år. Inte så värst mycket ska jag säga. Mina växter bor till stor del fortfarande hos min mamma. För vi fick en bebis för ett år sedan och han upptar mycket av min och sambons tid. Vi bygger även på ett nytt förråd men använder eller kalla det för återvinna en del av byggskräpet. Bl.a till en ny rabatt på framsidan som är uppbyggd av sprängsten som vi har sprängt loss när vi grävde för nya betongplattan. Några barn som gick förbi vårat hus undrade vad det var. Jag vet sa en av ungarna det är en sån där Vikingagrav ;)....så det kallar vi den ibland.

Fast jag döpte den till barbalandet p.g.a formen. På framsidan har vi ytterligare tre land. Stora Entrélandet, lilla entrélandet, syrénlandet och hjärtlandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar