måndag 23 augusti 2010

Höstarbete

Går och plockar fröställningar i mina land. Sparar dessa och sås nästkommande år. Drömmer och planerar oxå för nya saker i trädgården. Ska ut strax och säkra för sambon säger att det ska blåsa upp idag.
På baksidan har jag en planteringshörna i planeringsstadiet, ja jag har redan grejer där men det ser ut som f*n..;)
Jag gör så mycket jag hinner innan sonen protesterar. Drömmarna är många. Har ett kort och smalt land intill uteplatsen (den med tak) och sen ytterligare en rabatt vid den öppna altanen. Mot ena grannen invid "fula häcken" finns ett lång smalt land med dahlia som jag satte alltför sent. Potatisblasten växte vackert men det vart nästan inga potatisar på plantorna. Hoppas att jordärtskockan bjuder på mera knölar. Har ytterligar land vid lekstugan ett med stora stenar oxå från bygget. Och framför stugan ligger mitt grönsaksland och bärodlingar i skarp sluttning med mager jord. Jag försöker mig på terasser. :) Ska flytta på vinbärsbuskarna strax dom ska bilda en häck vid gungan. Bakom lekstugan finns en odling i pallkrage som ska flyttas bort så att berget blottas igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar