måndag 15 juli 2024

Första semesterdagen=REGN

 Suck!!!! Firar den med att plocka sniglar. På några få minuter var jag uppe i 50 st och samtidigt dyngsur trots gummistövlar och regnkappa. Ser när jag kollar bloggen att för ca 1 månad sedan var jag orolig att sommaren skulle regna bort och tyvärr verkar oron befogad.

Inser också att jag har ett enormt jobb framför mig med trädgården här hemma men inte mycket ork. Lär ju inte få så mycket hjälp heller då sambon är utsliten och sonen är svår att få något att göra alls. Så jag behöver mycket pepp framöver.

Har fixat bevattning till gurkorna som är kvar inne i sina små, för små krukor. Och en ynklig basilika. Har köpt en droppbevattning från B-tema som skruvas på en petflaska med avklippt botten. Tyvärr verkar dom vilja välta hela tiden i och med att jag har så små krukor.

Kämpar på med att fylla mina bokashi-hinkar, är på min fjärde hink i år. Komposterna i trädgården är i vila just nu men kommer fyllas på med hinkarna i närtid. Ska tömma komposterna bara och rensa lite där borta i djungeln.

Häromdagen upptäckte sambon ett ormskinn i trädgården nära Café Gloria. Vi vet inte om det är en snok eller en huggorm. Det går endast att utläsa genom att titta på skinnet och nere vid kloaköppningen så finns det antingen ett fjäll eller ett tvådelat det är detta som skiljer ormarna åt om man ska identifiera skinnet. Helt vid huggorm om vi kommer ihåg rätt. Och tvådelat om det är en snok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar