söndag 29 januari 2023

Dom första sådderna

 Idag har jag sått paprika och chili här hemma. Får se om det gror då det är eget frö...t.o.m frö från våran vän uppe i himlen. Hoppas att "Ani" gror.

Jag har idag sått;

Jamaican Bell, frön från frysta chilis.

Kökspaprika, frön från vanlig köpepaprika.

Chili Lombardo, eget frö från 2019.

Chili "Ani", från våran bortgångna vän.

Jag har tömt påsarna så om allt gror så kommer jag drunkna i chili och paprika. Ps. jag har sått direkt i blomjord inte i såjord då jag inte hade sådant hemma.

En del kommer finnas här hemma och en del får flytta ut till stugan.

Nu är det dags att kolla nätbutikerna efter sättpotatis så att jag hinner få detta i tid. Fröer är det tänkt att jag inga ska köpa utan att göra slut på det jag har. Samt att flytta och arrangera mina perenner istället i år. Här hemma ska trädgården blir inriktad mot herren i huset och i stugan är det min lag som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar