lördag 4 augusti 2018

Snart bara en vecka kvar......av semestern 2018

....dipladenian som jag skrev om innan verkar ha avstannat igen. *Sur gubbe*
Skärmen som dolde dom gamla värmepumparna står numera på framsidan och skyler värmepumpen som installerats där.

I år är det ett riktigt äpple/päron år. Är orolig om grenarna ska hålla på päronträdet.
Plommonträdet har torkat ihjäl. Körsbären hann jag aldrig smaka dom tog fåglarna och jordgubbarna har smitit från lådorna så den skörden missade jag oxå. Däremot har chilin haft rejäl utdelning......mums.
Mycket i trädgården har torkat bort i den heta och torra sommaren. Vi alla längtar numera efter regnet.
Mina 5 semesterveckor har gått fort. Jag längtar inte direkt efter att börja jobba igen. Så skönt att gå ut på morgonen och brygga sitt kaffe i nya "Köket" och sen lagas även lunch och middag där. Är mera ute än inne.
Godnatt och sov gott nu alla trädgårdslovers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar