lördag 31 december 2016

Årets sista sådd

Ja då vart den gjord. Får se om det gror med mina ålderdomliga frön som har legat vet inte sens när. Går igenom min fröpärm nu och sår allteftersom.
Fröpärm är en pärm där jag har stoppat in fröpåsarna i plastfickor som är uppmärkta med årets månader. Har man till exempel gjort månadens sådd av något så stoppar man antingen tillbaka den eller ser om det står att den går att så någon annan månad och stoppar då ner den där.
Fröna som jag sått så här under årets sista dagar är.....gul och röd lök, spetspaprika och en paprika till som jag också tror är spetspaprika, chili samt egna penseéfrön. Kommer antagligen så mera idag med lite ska ner i krukor och det här har jag sått i en champinjonlåda med ett blad tidningspapper i botten så att jorden inte rinner ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar